Rozpustný hořčík zabrání křečím a zlepší svalovou regeneraci

V létě bývá sportování obzvlášť vyčerpávající. Přesto je nesmysl na něj kvůli vyšším teplotám rezignovat. Větší důraz je však nutné klást na pitný režim a na doplnění potřebných látek. Jednou z těch nejdůležitějších je při sportu i mimo něj hořčík.

Tělu prospívá

Magnesium přispívá k správnému fungování nervového systému a povzbuzuje psychiku. Má vliv na snížení únavy i na látkovou proměnu důležitou pro tvorbu energie. Udržuje zdravé kosti a zuby. Hořčík má uvolňující účinky na svaly a dokonce působí preventivně proti nemocem kardiovaskulárního systému. Ve stravě mnoha lidí však hořčík chybí.

Nedostatek hořčíku

Až třetina Čechů trpí nedostatkem magnesia. To se projevuje náchylností k silným křečím nebo dokonce tzv. hořčíkovým záchvatům. Ten má podobné příznaky jako infarkt. Brnící svaly, omdlévání a bolest na prsou. Mnoho z nás si proto zvyklo hořčík dlouhodobě doplňovat v koncentrované formě.

Doplněk při sportu

V situacích, kdy se člověk silně potí, však tělo většinu hořčíku vyplaví. I to je důvod, proč při náročném fyzickém výkonu chytají sportovce křeče. Hořčík by se měl proto doplnit při i po aktivním sportování. Člověk tak neriskuje, že ho uprostřed výkonu zastihnou nepříjemná křeč, pomůže svalové regeneraci a doplní důležitý minerál. Právě při sportu se ale mnohem víc než klasické tablety, ze kterých se vstřebává hořčík relativně pomalu, hodí rozpustné hořčíkové doplňky. Obsažené magnesium dokáže tělo absorbovat velmi rychle a navíc doplní tolik potřebné tekutiny.