Nejdůležitější fáze tréninku

banner nutrisport

Víte, kdy skutečně roste vaše výkonnost? A v jaké fázi se nejvíce rozhoduje o únavě znatelné na následujícím tréninku? Je to v době regenerace po právě skončeném výkonu!

Taková regenerace, to je tak trochu alchymie, která ale má své fyziologické zákonitosti. A kdo je bude dodržovat, bude mít oproti soupeřům náskok. A to hned trojí, protože díky lepší regeneraci:

  1. můžete zařazovat více tréninkových jednotek

  2. můžete i častěji absolvovat intenzivní tréninky, které se nejvíce podílejí na růstu výkonnosti

  3. půjdete do závodu optimálně připraveni, tedy s dostatkem energetických zásob

Regenerace je vlastně nejdůležitější část samotného tréninku. Mnozí sportovci se chybně domnívají, že k růstu výkonnosti dochází během tréninku, ale opak je pravdou – trénink znamená pokles výkonnosti, růst únavy a vyčerpání, kdy se organizmus nachází v nežádoucím stavu katabolismu (nedostatek energie).

 

Regenerace

K růstu výkonnosti naopak dochází v následné fázi regenerace (zotavení) a poté ve fázi tzn. superkompenzace (adaptace), kdy se organizmus snaží přizpůsobit a lépe připravit na předcházející negativní zkušenost tím, že se jakoby předzásobí. Tato bezvýkonová fáze se tak nejvíce podílí na růstu výkonnosti. Proto bychom ji neměli nijak omezovat nebo zkracovat, ale maximálně ji podpořit.

Více informací se dozvíte na www.nutrisport.cz